Abonnèr på nyheter
Kontakt oss
Påmelding
Bli medlem
Logg på

Sommerhilsen fra styret

Publisert: 02.06.2020

Hei alle

 Håper alle fikk utnyttet de fine dagene i pinsen på best måte.

Det var i hvert fall mange båter ute fra havna, så litt forsmak på sommer sol og sjø ble det nok for mange av oss.

 

Det nye styret har nå hatt sitt første møte (referat ligger på hjemmesiden).

På grunn av den spesielle situasjonen vi er i, vil det ikke bli de helt store planer for arbeider eller oppgraderinger i havna for inneværende år, og vi prioriterer stort sett kun nødvendig vedlikehold.

Noe av dette gjelder utendørs el-anlegg som fikk seg en ordentlig dukkert under springfloen i vinter.

Dette er nå gjennomgått og rettet opp slik at neste vinter blir litt mindre problematisk på dette området i hvert fall.

 

Det nye låsesystemet er installert og i drift. Men samtidig så har vi, enn så lenge, valgt å beholde den gamle låsen med «hullkortet» i tillegg, slik at en kan komme inn i huset både med gamle nøkkelkort og med nye kort.

Dette har vi gjort fordi det har ikke har vært praktisk gjennomførbart å foreta en full utlevering av nøkkelkort under de rådende omstendigheter.

Har du mistet det gamle nøkkelkortet, så ta kontakt med meg eller havnesjefen, så ordner vi utlevering av nytt.

 

Opplagsområdet.

Ikke glem å rydde opp etter vinteropplag. Krybber og annet utstyr skal nå være ryddet og fjernet fra havna.

Opplagshengere som ønskes parkert i havna for sommeren SKAL meldes inn til havnesjefen for registrering og merking.

Umerkede/ikke registrerte hengere vil bli fjernet for eiers regning.

Ellers er det stort sett ryddig og pent i havna takket være alle som tar sin lille dugnad på egenhånd og plukker med seg rusk og rask som de ser 😊

 

Så litt om fremtiden.

Bryggeanlegg.

Det som i mange år har vært langt oppe på ønskelisten i havna, har vært å få til en penere og mer praktisk kant langs land (mellom flytebryggene).

Dette må også ses på som en nødvendig sikring mot utsklidning av steiner og masse mot veien.

Så, dersom vi får frem en god løsning, både praktisk og estetisk, vil dette bli et større prosjekt for 2021 som forhåpentlig vil både blii flott og gi praktiske og gode løsninger spesielt for de mindre båtene.

 

Slippen

Vi tok som sikkert alle har fått med seg, en skikkelig gjennomgang av slippen i fjor og fikk gjort noen nødvendige reparasjoner på den. Men, slippvognen begynner å bli noen år, og vi må nok belage oss på at den i løpet av noen år må skiftes ut.

Selv om dette er et stykke frem enda, så har vi så smått startet med å se på dette og eventuelt om vi kan kombinere dette med større kapasitet og også kunne legge noe til rette for et eventuelt fremtidig miljøkrav.

 

Ellers går livet sin vante gang i det som kanskje er den fineste båthavna i Sandnes.

Skulle du ha noe på hjertet, så setter vi umåtelig pris på å høre fra deg.

 

God sommer til dere alle 😊

 

Hilsen fra oss i styret.


Conteiner i båthavna

Publisert: 25.03.2020

Sandnes kommune har plassert conteiner i havnå,denne er til rydding i strandsone og søppel som ligger og flyter. 
(Ikkje til båtutstyr,og søppel vi har fra båter)


Havnereglementet

Publisert: 03.03.2020

Havnereglementet har blitt oppdatert etter styrevedtak og nå lagt ut i ny versjon.

De viktigste endringene er innføring av depositum ved leie av båtplass og endring av beløp ved tap av nøkkelkort (det nye låsesystemet som blir innført i vår)

I tillegg er det rettet noen skrive- og regnefeil som har fult dokumentet en tid.

 

Alle endringene er gjort på de to siste sidene, så det er ikke nødvendig å lese hele dokumentet dersom du ikke synes det kunne vært greit med litt oppfriskning av reglementet da  😊

MVH

Styret for SBF

 


Årsmøte for 2019

Publisert: 03.03.2020

Husk årsmøtet tirsdag 17. Mars kl. 20:00 i Sjøspeidernes lokaler i Daleveien.

Saksdokumentene er nå lagt ut, og du finner dem under menyen "For medlemmer"

 

Alle medlemmer er hjertelig velkomne. 😊

Men husk; kun aktive og passive medlemmer som

eier/leier båtplass har stemmerett på årsmøtet. 

Husk eventuelt skriftlig fullmakt dersom du

representerer et stemmeberettiget medlem.

 

 

Mvh

Styret i SBF


Problemer

Publisert: 22.01.2020

Vi må beklage at vi for tiden har noe problemer med systemene våre. 

Dette har blandt annet ført til at noen har få nyhetsbrevet vårt flere ganger, mens andre ikke har fått det i det hele tatt. 

Nyhetsbrevet ligger på medlemssiden (etter du har logget inn) dersom du ikke har fått det.

Dette og et par andre problemer er rapportert inn til system-leverandøren, men foreløpig er ikke feil funnet eller rettet.

Vi er desverre ikke herre over disse tingene, men følger opp så godt vi kan.


Årsmøte og valg av medlemmer til styret

Publisert: 19.01.2020

Hei alle.

Vi nærmer oss også nytt årsmøte. Dette vil bli avholdt i siste halvdel av Mars, og innkalling vil komme i egen e-post og bli kungjort på hjemmesidene våre når endelig dato er klart.

Men, har du relevante saker du ønsker å fremme for årsmøtet, så kan du allerede nå sende dem til oss i styret. 

Valgkomiteen arbeider også med kandidater for nye tillitsvalgte til foreningen, og setter stor pris på innsplill fra medlemmene, enten du selv har ønske om å arbeide aktivt for foreningen eller har tips til gode kandidater.

Ta kontakt med valgkomiteens formann Harald Bauer, enten på e-post harald.bauer@kleppnett.no eller telefon på 911 67 706.

 

 


Tilstand anlegg under vann

Publisert: 13.11.2019

Hei.

 

Under fanen "For medlemmer" (krever pålogging) kan dere nå se rapporten etter høstens omfattende kontroll av anlegget vårt under vann.

 

Positiv lesing :) 


Høsthilsen

Publisert: 22.10.2019

Litt informasjon fra oss i styret før vinteren setter inn for alvor.

 

Hei alle og vel overstått sommer.

For de fleste er det vel også litt mindre sjøliv fremover, og da kan det vær viktig med litt påminnelse om vinteren som er på vei og litt annen info på hva styret har i tankene.

 

Vinteropplag.

Noen av oss setter båten på land for vinteren mens andre lar den ligge utpå. Like viktig for alle er det å ikke glemme at vinterhalvåret er litt tøffere enn den tiden vi har lagt bak oss.

Det betyr at for dere som ligger utpå, er det viktig at fortøyning og løpende rigg holdes i orden, slik at både båten, bryggeanlegget og naboene går en sikker og rolig tid i møte.

Husk også å se over utliggere og fortøynings-punkter når du er nede ved båten, slik at vi får tatt småting og løse bolter før det blir større skader.

Og, ser du noe unormalt hos naboens båt, så gi i det minste beskjed til noen av oss i styret.

Husk også for dere som lagrer på land, at dere passer på at ikke løse deler blir liggende rundt båten. Det har hendt tidligere at løse deler/materialer blir tatt av vinden.

Og, ikke minst. Båthavna brukes flittig av bl.a. barnehagene og skolene i området, og det er vår plikt at ikke noe som kan skade andre ligger å flyter rundt på området. Eksempel er at skifter du olje på drev/påhengs, så ta med spilloljen umiddelbart og sørg for en sikker destruksjon.

Alle båter som lagres på land skal registreres hos Havnesjefen før båten settes på land. Også og kanskje spesielt båter på henger.

 

Havneanlegget under vann.

Minst like viktig som at flytebrygger og utliggere er i orden, er det at alt under vann også fungerer.

Vi har derfor inngått avtale med Unidykk i Stavanger med kontroll og eventuell utbedring av alt anlegg under vann.

De har nå i høst gjennomført en grundig kontroll og sjekket alle mooringer, tauverk og kjettinger etc iunder vann. Alt er kartlagt og nedtegnet samt avfotografert slik at det er mulig å følge eventuell utvikling fremover.

Det ble kun avdekket 2 kjettinger på brygge 3 som ikke var helt 100%, og disse blir nå skiftet før vinteren. Ellers er anlegget i meget god stand, og neste kontroll vil da bli om 2 år.

 

Lås-system til klubbhuset

På grunn av mange nøkkelkort på avveie og pris på nye kort til den gamle låsen, har vi bestemt oss for å skifte til noe mer moderne og sikrere system i løpet av vinteren

Dette betyr at alle aktive medlemmer må kvittere ut nytt nøkkelkort når utskiftingen er gjort en gang etter vaktsesongens slutt. Hvordan og når dette skal gjøres vil vi komme tilbake til i en senere melding.

 

Ryfylke Friluftsråd

Styret har i år valgt å støtte Ryfylke Friluftsråd med kr. 50,- pr båteier. De utgjør veldig stor del av gleden det er å være båteier i distriktet, og fortjener all den støtte de kan få.

Så, derfor ber jeg også alle dere om å gi minst det samme som et symbol på vår takknemlighet.

Se vedl. skriv over de prosjektene som er underveis i Ryfylke Friluftsråd. Disse er absolutt værd et lite bidrag ekstra J

 

Ellers så ønskes alle en strålende mørketid med masse drømmer om en ny sesong.

 

Hilsen oss i styret
 


Ryfylke.pdf

Litt info fra styret

Publisert: 22.06.2019

Hei alle.
Litt om arbediene som er gjort de siste ukene.
 
I tillegg til den nye støttemuren mellom klubbhuset og molo nord, er det mudret utfor servicebrygga (ved klubbhuset), slik at dybden her nå skal være min. 2 meter ved normal vannstand. Dette skal vi kontrollmåle, slik at vi kan si noe mer sikkert..
Ellers så er utkjøringsrampen blitt fornyet under vann og i kulen på på toppen mot asfalten. Betongen må få herde litt før den kan tas i bruk, men vi skal gi varsel når alt er klart.
Slippen skal igjennom en skikkelig kontroll i neste uke, så også den vil være stengt en (forhåpentlig kort) periode.
I tillegg er råtten betong på brygge 4 skiftet og et par hull i asfalten tettet.
Vi har litt belegningsstein og sand igjen, som vi vil legge ned ved rasteplasse borte ved molo nord. Om det er noen som har anledning vil bli med meg en times tid på dagtid en dag i neste uke, så send meg en melding.
Fortsatt god sommer :)

Utkjøringsrampe og slipp

Publisert: 07.06.2019

Utkjøringsrampen og slippen vil bli stengt fra og med tirsdag 11. juni og en tid fremover.

Vi kommer tilbake med varighet når vi har fått oversikt over arbeidene som skal gjøres.

 

Hilsen Styret


En tankevekker

Publisert: 12.04.2019

En tankevekker for alle etter et langt vinteropplag.Husk å ta en skikkelig kontroll på båt og utstyr før båten tas i bruk.Korrosjon og morkne slanger er ofte ting som kommer iløpet av en lang kald og fuktig vinter. 

https://www.nrk.no/hordaland/storbrann-i-bathamn_-_-det-er-skader-for-fleire-millionar-1.14512327​ 

-

 


Årsmøteprotokoll

Publisert: 17.03.2019

Hei.

Da er årsmøtet lagt bak oss og alle formaliteter begynner å komme på plass for det nye styret

Sammensettingen av det nye styret finner du under fanen Styret i Sandvigå Båtforening 2019

Årsmøte protokollen er også lagt inn på medlems-siden.

Jeg håper å få lagt ut litt mer informasjon og tanker for året og foreningen om ikke så alt for lenge.

Imens er det bare å glede seg over stadig lysere dager og kvelder og noen fine dager med påbegynt vårpuss og ønske om en like fin sommer som i fjor.

 

Hilsen 

Christian Hafsahl

Formann


Vannposter

Publisert: 23.02.2019

Vannet er blitt skruddpå.


Strøm ved landligge

Publisert: 19.10.2017

Hei,angående strømpunkt ved landligge. Ønsker medlemmer strøm ved landligge så tar Dei kontakt med havnesjef, så vil eg låse opp og samtidig merke punktet med det aktuelle medlems båtplassnummer,dette blir dermed vedkommendes personlige straumpunkt, og vil bli fakturert etter avlest forbruk. 

Vi har avsatt 3 strømpunkter/utak til kortidsutak. 1 punkt på hver av Dei 3 strømsøyler som det er vannpost på.desse 3 punktet er Ikkje låst,og er ment KUN til kortere bruk!for eks ved høytrykkspyling ved opptak av båt.det blir hyppig kontroll av disse 3 punkt,og det blir Ikkje akseptert at båter er kopplet opp mot disse punkter!!

Mvh Lars magne figved (havnesjef) 


Vaktprosedyrer

Publisert: 06.04.2017

For å se vaktprosedyrer, vennligst logg inn på medlemside. Du finner beskrivelse/forklaring under fanen øverst til høyre "For medlemmer".

 

Mvh

Harald Bauer


Strøm/strømsøyler

Publisert: 11.05.2017

Alle Dei 15 nye strømsøyler er montert, og klar til bruk,noen medlemmer har alrede fått tildelt eget straumpunkt,og påklistret båtplassnummer. Er det andre medlemmer som ønsker straumpunkt er det bare å kontakte havnesjef, så vil eg låse opp,å påklistre båtplassnummer. Hvert enkelt medlem som har fått straumpunkt er selv ansvarlig for sitt punkt,det måleren viser ved avlesning,er det som blir fakturert,en må selv vurdere/kjøpe hengelås til å låse sitt punkt.

Alle gammle straumavtaler 1 utgår, (avtale om 300w-500w etc) nå er det måler på hvert enkelt punkt og blir fakturert heretter. 

Mvh Lars magne figved (havnesjef) 


OKDenne siden benytter cookies
Vi bruker informasjonskapsler (cookies) for å bedre din brukeropplevelse. Ved å fortsette å bruke vårt nettsted samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler . Detaljer